Sunday, March 21, 2010

Pemilik Cintaku Setelah Allah & Rasul



Setelah lama melihat sebuah buku nipis bertajuk ‘Pemilik Cintaku Setelah Allah & Rasul’ karangan Fatimah Syarha, akhirnya aku ambil dan membacanya juga. Tidak sedikit juga mereka yang telah membaca buku ini memberikan komen yang baik mengenainya. Hanya saja aku belum terdetik untuk membacanya lagi sehinggalah semalam, yang mana aku akhirnya mengambil dan membuku helaian demi helaian sehingga aku habis membaca buku nipis 88 ms tersebut dalam masa yang singkat.

Penulis iaitu Fatimah Syarha bukanlah seorang yan asing terutama di kalangan remaja. Banyak juga buku telah beliau tulis. Penulisan beliau sememangnya menarik. Setiap penulisannya dimasukkan unsure-unsur Islami dan dakwah.

Pemilik Cintaku Setelah Allah & Rasul adalah sebuah bingkisan hati dan pengalaman seorang gadis bernama Qaniah. Penulis mencoretkan perjalanan hidup Qaniah bermula dari zaman remajanya hinggalah kea lam perkahwinan. Bolehlah juga kita katakana ia merupakan sebuah diari Qaniah…

Qaniah merupakan seorang gadis yang sangat berpegang kepada syariat. Setiap helah cinta duniawi yang cuba mencuri hatinya pada zaman sebelum perkahwinan, telah beliau tolak. Benteng yang diciptanya sendiri daripada mainan cinta remaja sungguh mengkagumkanku. Sehingga terdetik dihati sanubariku ini, apakah wujud gadis sedemikian rupa?

Perkahwinannya yang dikisahkan oleh Qaniah bermula dari alam pertunangan sungguh indah. Tidak melampau jika aku katakana, inilah model keluarga Islami zaman moden. Sekiranya anda ingin membina istana yang suci lagi berkat, ambillah mutiara pengalaman Qaniah ini….

Apa yang menjadi persoalanku ini, apakah Qaniah di dalam buku ini sebenarnya penulis sendiri iaitu Fatimah Syarha…. Apakah bingkisan Qaniah ini, sebenarnya bingkisan Fatimah Syarha….. Apapun, telah penulis nyatakan ‘Usahlah di tanya bahawa kisah ini benar ataupun tidak…’

Beli di sini - http://www.eashoppingcentre.com/webshaper/store/viewProd.asp?pkProductItem=10

No comments:

Post a Comment