Friday, March 12, 2010

Aku dan MPV ku.....

Sungguh menguji kesabaranku. Teringat postingku sebelum ini. Bersabar dengan musibah yang tertimpa atas diri kita....

Aku baru juga membeli sebuah kereta 2nd hand. Baru dalam 4 bulan juga.... Niat di hati ingin membeli kereta yang besar (MPV) yang mampu beli. Maka aku memilih sebuah kereta Eropah memandangkan reputasi MPV berkenaan agak baik. Tambahan pula kereta 2nd buatan Eropah jatuh harga. Jadi bolehlah aku membeli MPV murah....

Namun, aku termasuk dikalangan orang yang tidak bernasib baik. Meskipun MPV berkenaan pada umumnya mendapat pujian, tetapi unit yang aku beli penuh dengan dugaan yang perlu kutempuhi.

Dalam hanya 10 bulan, aku telahpun menghabiskan lebih kurang RM10k untuk memperbaiki pelbagai masalah. Dan kini, aku sedang menanti pomen aku untuk datang merawat keretaku lagi yang tersadai di Shah Alam....Aaarrgghhh...ntah apa pula masalahnya lagi kali ini. Dan yang lebih penting, berapa pulak perluku belanjakan lagi untuk MPV ini......

No comments:

Post a Comment