Wednesday, May 20, 2020

Pengorbanan yang tiada pilihannya...

Tidak sedikit masa yang digunakan untuk aku melawan peritnya hati ini. Aku menempuh hari2ku dengan penuh kedukaan. Setiapnya ku tempuhi sendiri. Kupendamkan segalanya. Meskipun ada ketika aku merasakan seperti ingin melepaskan segala-galanya, namun aku kuatkan jua diriku ini. Kerap juga aku jatuh sakit, apa lagi membuatkan tubuhku tidak bermaya.

"Cukup lah. Dah lama pendam smpi dah tak thn dah ! Bosan !!!"

Kata-kata ini membuatkan pita mindaku laju berputar memainkan segala kata-kata yang pernah aku terima sejak beberapa bulan kebelakangan ini. Aku telan segala kata-kata pedih, hanya kerana harapan yang aku gigit. Tidak cukup dengan itu, aku disajikan pula dengan perkara yang sangat aku benci dan melukakan hati. Dirasakan hati ini dicarik-carik tanpa belas kasihan. Ditambah pula dengan pelbagai helah dan alasan yang diberikan, membuatkanku sendiri tertanya-tanya, mengapa aku masih memaksa diri untuk mempercayainya.

Apapun, sentiasa aku memujuk diri ini.. Biarlah aku diperlakukan bagaimana sekalipun, asalkan aku tidak memperlakukan perkara yang sama kepada orang lain. Di samping itu, aku tidak sanggup melihat orang lain tidak bahagia kerana diriku. Biarlah aku korbankan diri ini deminya... Insan yang amat aku hargai...



No comments:

Post a Comment