Thursday, May 28, 2020

Maafkan diriku ini wahai diriku...

Dalam kehidupan kita, kadang-kadang kita perlu menghadapi apa yang kita tidak suka. Kita juga perlu sedar dan bersedia untuk menghadapinya di masa hadapan kerana pasti ia akan berulang. Tiada apa yang mampu kita lakukan melainkan kita memujuk diri kita sendiri. Dengan harapan hati akan menjadi lebih kuat.

Begitulah fitrah kehidupan ini... Di kala kita di sayang, kita ditatang bagaikan bayi. Di kala semuanya hilang, kita ditinggalkan dan dijauhi. Terasa diri ini sungguh dipersiakan. Sakit dan sedih, hanya Allah yang tahu... Kerap juga aku mempersoalkan takdirku ini, mengapa semua ini terjadi kepadaku. Di mana silapku hingga disisihkan diri ini dari hidupnya. Astaghfirullah.. Ampunilah aku kerana mempersoalkan aturanMu. Aku hanyalah hambaMu yang lemah. Aku terima takdirMu ini meski berat untuk ku hadapi....

Apapun, biarlah aku pendamkan semuanya. Telah ku berjanji dengan diri ini untuk mengundur diri demi kebahagiannya. Biarlah aku menghadapi hatiku yang meronta-ronta ini sendirian. Aku perlu sedar siapa aku... Hanyalah kisah lampau baginya yang tiada makna lagi dalam hidupnya... Sebuah kisah yang tiada nilai melainkan tempat yang layak hanyalah xxxxxxxx...

Maafkan aku wahai diriku sendiri kerana terpaksa menyiksamu...

Semoga bahagia... Aku percaya inilah yang diinginkannya...

No comments:

Post a Comment